11 Eylül 2012 Salı

Ford Fiesta Makyajlandı

     2008 yılında yepyeni bir tasarımla ortaya çıkan ve tasarım alanında markaya adeta çağ atlatan Ford Fiesta 4 yıl aradan sonra makyajlandı. Yakından takip ettiğim B sınıfında rekabeti üst seviyelere taşıyan ve 2002-2008 yılları arasında üretilen modellerdeki şirket arabası imajını bir kenara atıp, özellikle genç kesim arasında kendine has bir hayran kitlesi oluşturan araç başarısını devam ettirecek gibi görünüyor.
  
     Aracın dış tasarımında en çok dikkat çeken değişiklik ön kısımda. Fordun yeni modellerinde görmeye alışık olduğumuz Aston Martin-vari ön ızgara Fiestanın yeni versiyonunda da kendini gösteriyor. Farlarda ise ince değişiklikler var. Aracın tanıtım fotoğraflarında kullanılan jantlar gayet hoş. Makyajsız baz modellerde kullanılan jant kapakları ise umarım yenilenmiştir.




      Arka tasarımda pek bir değişiklik görünmüyor. Stopların iç yerleşimi daha modern bir görünüme kavuşmuş. İç tasarım da genel olarak aynı gözüküyor. Tanıtım fotoğraflarındaki ön konsol sizi şaşırtmasın. Şu anda satılan modellerde opsiyonel olarak sunulan Sony müzik sistemiyle gösterilmiş. Ülkemize gelen araçların ampullerini bile söküp, üst donanımlarda ek özellik gibi gösteren distribütörlerin, bahsettiğimiz müzik sistemini yine opsiyonel olarak sunacaklarını tahmin ediyorum. Koltuk döşemelerinin yenilendiğini de ekleyelim.
    Gelelim beni en çok ilgilendiren bölüme. Yeni Fiestanın kaputunun altında tanıtıldığı andan itibaren ilgimi çeken ve kısa süre önce Mondeoda da kullanılacağı açıklanan 1.0 litre hacimli Ecoboost benzinli motor olacak. Motor seçeneklerinin, hacimleri dışında ezber bozan en önemli özellikleri ise ürettikleri güç. B sınıfında  kullanılan benzinli motorların genelinin 80-100 beygir aralığında olduğu düşünülürse 100 ve 125 beygirlik motorlar dengeleri altüst etmeye hazır gibi görünüyor. Yakıt tüketimi konusunda kesin bilgilerin ortaya çıkmadığı motorlar, markanın bir üst sınıf temsilcisi olan Focusta dahi -şehiriçinde- 6.4 litreyi yakalıyorsa, Fiestada bu değer daha da aşağı çekilecektir. Böylece hem performans hem de yakıt tüketimi açısından son derece ideal bir araç karşımıza çıkacaktır. Performans ve konfor anlamında dişli bir rakip olarak ortaya çıkan fakat yakıt tüketiminde bekleneni veremeyen Powershift şanzıman ise, mevzubahis cimri motorlarla sunulduğunda en önemli eksiğini kapatacak. Fiyatlandırma konusunda abartıya kaçılmazsa, Fiesta yeni motor ve şanzıman seçenekleriyle B sınıfındaki rakiplerine zor zamanlar yaşatacak gibi görünüyor.

Not:  Araçla ilgili yeni bilgiler geldikçe yazı güncellenecektir.
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder